Curso específico de preparación intensiva para presentarse en Junio al B1 de inglés. Duración de 50 horas, equivalente a 6 meses de academia.
Para información más detallada sobre horarios y precio click aquí https://inglesensagunto.es/curso-intensivo-de-ingles-b1/
Curso específico de preparación intensiva para presentarse en Junio al B2 de inglés. Duración de 50 horas, equivalente a 6 meses de academia.
Para información más detallada sobre horarios y precio click aquí
https://inglesensagunto.es/curso-intensivo-de-ingles-b2/
Al igual que en los otros tipos de cartas formales, la carta de disculpa sigue el mismo formato, utilizando también el saludo y la despedida correspondientes.
Una carta de disculpa puede ser tanto formal como informal sin embargo en los exámenes oficiales de Cambridge y Escuela Oficial de Idiomas es mucho más común encontrar una carta de disculpa formal.
La carta formal de disculpa se envía generalmente en respuesta a una carta de queja y su propósito es explicar las causas de los problemas mencionados en la queja así como convencer al destinatario de que se tomarían medidas para resolver el problema y asegurar que se evitara que se repita en el futuro.
A principios de la carta nos dirigiremos al destinatario por su nombre (Dear Mr. Sheridan), ya que utilizar estructuras como Dear Sir/Madam es inapropiado. La persona afectada espera que sepamos su nombre.
Introducción
En este párrafo necesitamos decir por qué estamos escribiendo. Se debe comenzar con una disculpa o expresión de preocupación personal acerca de la situación.
Aquí tenemos unas frases útiles para la apertura de la carta:
I am writing to apologize for… |
I am writing to offer my apologies for… |
I must (would like to) apologise for… |
Please accept my / our sincere / profuse apologies for… |
We apologise for… |
Thank you for bringing the matter / issue / problem to our attention. |
I appreciated your advising me of this incident. |
I would like to begin by giving my sincere apologies for the inconvenience that you experienced. |
¡¡¡ Recordaremos que no se nos permite utilizar contracciones (I’d, don’t,I’m) en un escrito de registro formal !!!
Main body
En la parte principal del escrito damos razones y explicamos la situación o la causa del error. Es muy importante que para cada problema que aparece en la pregunta utilicemos un párrafo distinto que introduciremos con una linking expression apropiada. También es necesario reconocer la culpabilidad de la empresa (persona) y que se informe sobre las medidas adoptadas.
Después de hablar de todos los problemas (que no suelen ser más de dos), escribiremos un párrafo en el cual ofreceremos una compensación por el error.
Aquí os proporcionaremos expresiones para la parte principal de la carta:
We accept full responsibility for the mistake. |
I assure you we are taking the necessary steps to prevent it from happening in the future. |
You have my assurance that… |
Please be assured that we will… |
I am trying to sort it out (sort the problem out) as a matter of urgency. |
I can assure you that this will not happen again. |
We are doing everything we can do to resolve the issue. |
Please allow me to suggest you… as compensation for… |
To compensate for the inconvenience caused… |
Please allow me to offer you… by way of compensation… |
Conclusión
En la parte final de la carta se han de pedir disculpas una vez más y expresar la esperanza que el incidente no afecte la futura colaboración.
Para la conclusión puedes emplear las siguientes expresiones:
Once again, our (my) sincere apologies for the inconvenience caused… |
I hope that you will accept my apologies (that my apologies will be accepted). |
I hope that you can forgive (overlook) this regrettable error. |
Thank you for your understanding. |
If you would like to continue this conversation, please feel free to call me at… |
Should you have any questions related to this correspondence, please feel free to contact me at your convenience. |
Acabaremos nuestra carta con la frase final
Sincerely, Sincerely yours,
Name
A continuación os dejamos un modelo de carta de disculpa formal para que podáis analizar y identificar las diferentes partes de la misma y para que podáis aplicarlo en las cartas que vais a escribir.
Disturbing neighbors
Dear Mr. and Mrs. Jefferson,
You two deserve a real apology from us. Since we moved into our apartment you’ve had to endure a lot of bad behavior on our part. Our frequent parties have not only been loud, but have lasted into the early morning hours. Our guests have left bottles and trash on the parking lot in front of the building. To make matters worse, the trash has sometimes been knocked from our balcony onto yours. Since you live directly under our place our inconsiderate behavior has affected you the most.
You and the other neighbors have complained to us about the partying. The apartment manager has put warning notices on our door as well. As you know, the police have come by several times and lectured us about the noise. We had parties like this at our last apartment and got away with it, so we figured we could get away with it here.
Well, what happened last night was a real eye opener. It was clear that someone at the party dropped a lit cigarette off our balcony. It fell into the landscape mulch around the bushes in front of your apartment. It was horrifying to see how quickly the mulch ignited and the bushes began to burn. Fortunately, we were able to put out the fire without having to call the fire department. We were relieved that no one was injured and the only property damage was to the bushes.
Obviously, we needed to be taught a lesson and this frightening event did the trick. We know we have no right to expect you to forgive us, but we sincerely apologize. We promise to limit our parties to one per month, hold them only on Friday nights and end them by midnight. We will also supervise the behavior of our guests and clean up any trash that results from the parties.
We are going to each apartment in this wing and apologize face-to-face. In addition, Megan and I will go to the manager’s office and offer to pay all costs associated with the bushes.
We hope you are willing to give us another chance to be not just neighbors, but good neighbors.
Sincerely,
John and Megan Stanton
Esta es la tarea para los que quieran practicar (esperemos que seáis muchos).Enviarnos vuestras cartas y nosotros aquí, en WELCIME TO ENGLISH las corregiremos y las enviaremos de vuelta.
Practice as much as you can because PRACTICE MAKES PERFECT!
Task 1:
Your neighbours have recently written to you to complain about the noise from your house flat.
Write a letter to your neighbours. In your letter
-explain the reasons for the noise
-apologise
-describe what action you will take
Write at least 140-190 words.
Task 2:
Write a letter to your boss apologising for the recent meeting you missed at work.
-apologise for missing the meeting
-explain what happened
-say what you will do to compensatwe
En Welcome to English, hoy seguiremos con una letter of application (una carta formal para solicitar un trabajo, una plaza en una universidad, una beca, etc.). Como sabéis, en la EOI, la primera de las tareas de la expresión escrita (y la que es la obligatoria), es un writing formal, y la letter of application es una de las más comunes en los exámenes oficiales de la EOI y de Cambridge.
Como en los demás tipos de cartas formales tenemos que seguir la misma estructura (intrduction, body, closure) y también utilizar algunas de las expresiones vistas en el post de la semana pasada sobre cartas/emails formales https://inglesensagunto.es/2018/12/10/writing-focus-iv-formal-email/
En el caso de hoy, analizaremos un modelo que dividiremos en párrafos y explicaremos cada sección. La tarea para nuestro modelo es la siguiente:
You want to attend a course in English and American Studies in an English-speaking country and you see this section in a college prospectus:
SCHOLARSHIPS
Every year, two scholarships are offered to candidates from overseas who can show how our one-year course would help their career. Scholarships cover fees, accommodation and food, but not transport or personal spending money.
Apply in writing, explaining why you think you deserve a scholarship.
Write your letter. Don’t include any postal addresses. Write your answer in 140- 190 words in an appropriate style on the separate answer sheet.
Sample answer:
Dear Sir/ Madam,
I would like to apply for one of the scholarships I saw advertised in your prospectus.
Empezamos el primer párrafo, con la introducción y el saludo correspondiente. Aquí decimos por qué escribimos la carta y a qué estamos contestando (ex. Un anuncio). También tenemos que mencionar qué puesto nos interesa y donde hemos visto el anuncio (invéntate un periódico y una fecha si es necesario).
Frases que se pueden utilizar en la introducción:
One of my reasons for applying is….
I am writing with reference to…..
RECUERDA: es una redacción formal, por lo tanto utiliza un estilo formal y un tono neutro . No podrás utilizar contracciones, expresiones coloquiales, preguntas directas o puntuación informal como la exclamación.
At present I am training to be a secondary school teacher of English and I finish my course at the end of June. However, I feel I still have a lot to learn about the language and culture of the English-speaking world and would benefit considerably from a course in an English-speaking country.
En el segundo párrafo describimos brevemente nuestra situación ( puedes escribir sobre: de dónde eres; si conoces la zona; cursos; títulos; experiencia previa; otras destrezas como ordenadores, etc.).También es importante describir en pocas palabras que tipo de persona eres. Organiza tu carta de tal manera que puedas hacer referencia a cada area del anuncio.
Frases que es recomendable utilizar en el segundo párrafo:
– At present I am …. ( working for./ a student at ..)
-I have a good …. knowledge of …..
For the last (two) years I have been… ) studying/ working..)
When I was at .. I…
-I very much enjoy .. (working with people/travelling)
The reason I am applying for a scholarship is that I cannot afford the cost of studying abroad. I have no income except for my student grant, so if I am fortunate enough to be given a scholarship, I would have to work part-time to save some personal spending money. My parents will borrow some money for my airfare if I am successful. Knowing my family is going to support me gives me even more confidence and enthusiasm that I would be a suitable candidate for this position because I would be able to commit myself fully to the course you offer.
En el tercer párrafo tienes que expresar claramente porque estas solicitando la beca y porque serás el candidato apropiado. Asegúrate de que cubras todos los puntos mencionados en la tarea.
Frases recomendadas para el párrafo 3:
– I feel I would be suitable for the job…
-The job would give me the opportunity to… ( get work experience during the summer.0
One of the main reasons I am applying for this job is that….
I have a lot of experience of ( dealing/ working)
I am available for interview at any time. I can be contacted on 07935033195 after 6pm every evening.
I would appreciate being given the opportunity to study at your college and would be very grateful if you would consider my application.
Yours sincerely,
Paul Brown
En el último párrafo tendrás que decir cuando y como puedes ser contactado utilizando un tono educado. Utiliza un saludo final formal (Sincerely/ Sincerely yours/ Kind regards/ Yours truly) y también escribe u nombre debajo.
Frases que puedes usar para finalizar la carta:
– I am available to (start work/ attend an interview) …
I would be grateful/ happy/ free/ able to ..(attend the interview/ provide reference.)
I can be contacted on (07935033195) at any time
I hope you will consider my application.
I look forward to hearing from you in the near future.
Esperemos que os pongáis manos a la obra y escribáis vuestras letters of application sobre la tarea que tenéis debajo.
Good luck and do not stop improving!
———————-
Over to you:
You see this advertisement in a local English language newspaper.
We are looking for students of English to spend two mornings a week helping in the local tourist office.
Good pay and conditions for the right applicants.
Write to us, giving information about your level of English, and explaining why you would be a suitable for the job.
You must answer this question. Write your letter in 140- 190 words in an appropriate style on the separate answer sheet.
Esta semana en WELCOME TO ENGLISH veremos cómo escribir un email/carta formal que por supuesto tiene su propia estructura y estilo.
CONSEJOS GENERALES:
CONTENIDO:
SALUDO INICIAL
Si sabemos a quién va dirigido, utilizaremos: Dear Mr/Ms Jones, Dear Mr Mayor, Dear Madam Ambassador. Si no sabemos a quién va dirigido, utilizaremos Dear Sir or Madam or To whom it may concern.
PRESENTACION
Diremos cual es nuestro nombre y también podemos añadir nuestro cargo, si es relevante, de esta forma: “My name is John Doe and I am the spoekesperson for ACNUR.”
INTRODUCCION
Exponemos el porqué de nuestra carta o email. Hay varias cosas que podemos escribir según el tipo de email:
-I write to you in reference to…..
-I contact you tol et you know…
-I contact you to inquire about…..
-I write to you on befalf of (my team)
-I would like to inform you about…..
DESARROLLO
El desarrollo depende de cada tema. Los temas mas comunes en los exámenes oficiales de la Escuela Oficial de Idiomas y también de Cambridge son: letter of complaint, letter of appology, letter of applcation o letter to the editor. Debido a que esta semana en Welcome to English hemos trabajado letter of complaint, nos centraremos en lo mismo, pero a lo largo de las siguientes semanas veremos cómo abordar las demás.
DESPEDIDA
En la despedida escribiremos una o dos líneas con un agradecimiento al destinatario y una despedida:
-I greatly appreciate your help in this matter.
-Without further ado…..
-Thank you for your time/ consideration/ assistance
-I look forward to hearing from you
SALUDO FINAL
Si hemos utilizado el apellido en el saludo inicial, utilizaremos uno de estos saludos:
-Yours sincerely,
-Kind regards
Si hemos utilizado el cargo, acabaremos con:
-Yours faithfully,
-Respectfully,
A continuación os dejamos un modelo para letter of complaint acompañado de algunas expresiones que podéis emplear en este tipo de writings.
Si queréis practicar your writing skills (and we strongly recommend to do so), os dejamos también una tarea para a writing of complaint.
We’re looking forward to recieving your work!
Sample question and answer
You recently had a short holiday organized by TravelWise. The manager of the company sent you a letter asking to state the problems which had occurred during your vacation. Write a letter to the manager, explaining what the problems were and telling them what you want them to do.
Write your letter. Don’t include any postal addresses. Write your answer in 140- 190 words in an appropriate style on the separate answer sheet.
Dear Sir/Madam,
I am writing with reference to your letter, where you politely requested a feedback of my recent vacation organized by TravelWise. As you already know I was displeased with numerous points.
Firstly, the hotel I stayed was located in a run-down and dangerous neighbourhood, on few occasions I was approached by a drug dealer and a beggar. When it comes to the room it was completely different from what had been presented in your brochure. Dirt, darkness and rats were my company throughout the stay, I actually changed rooms few times, however it seemed all the rooms were in similar condition.
One of the reasons I had chosen your company was the free of charge spa and trips organized by your staff. It turned out that I had to pay extra for all of these services. And although it might be true that the water sports provided were amazing it does not change the fact my holiday was ruined by the above problems.
I must ask you to refund all the costs of my vacation including extra charge for spa and trips please.
I look forward to hearing from you soon.
Yours faithfully,
Sam Smith
Your task
You recently had lunch at a restaurant using a coupon that you bought on the internet from a company called Grupin. You were very disappointed with the restaurant. Read the Grupin advertisement for the special deal and the notes you have made. Then write an email to Groupin, explaining what happened and what you would like them to do.
Notes:
The pizza was note home-made like they said
The waitress was very rude
It cost more to sit on the big terrace
It wasn’t true that you could choose any small pizza as part of the set menu
You want them to refund you half the cost of the meal. The meal cost a total of €12.50.
MORE USEFUL EXPRESSIONS:
Asking questions
I would be grateful if …
I wonder if you could …
Could you …? Could you tell me something about …?
I would particularly like to know …
I would be interested in having more details about …
Complaining
I am writing to complain about …
You said … but in fact what happened …
We were supposed to stay with British families whereas we actually stayed in a guest house.
Closing
If you require any further information, please do not hesitate to contact me.
I look forward to hearing from you.
Please contact me if you have any further questions.
Signing off
Yours sincerely, (If you started with ‘Dear + surname’) or Yours faithfully, (If you started with ‘Dear Sir/Madam’)
Siguiendo nuestra serie de consejos para writing, esta semana nos centramos en un email informal. Escribir un email informal es mucho más sencillo que uno formal porque se trata de escribir de forma natural. Aunque es uno de los writings más fáciles, al tratarse de un examen (tanto de la Escuela Oficial de Idiomas como de Cambridge), hay ciertos aspectos a tener en cuenta. Tendrás que saber cómo dar una noticia, pedir más información, dar la enhorabuena a alguien, dar consejos y también hacer preguntas. Aparte de esto, tendrás que ceñirte a la estructura de una carta o un email informal:
Empezaremos nuestro email con un saludo inicial, seguiremos con la introducción, el desarrollo, la despedida y finalmente el saludo final.
Para el saludo inicial podemos utilizar Dear, seguido del nombre pero también un simple Hello, o Hi, es apropiado. Podemos incluir alguna de estas expresiones:
En el examen se suele pedir responder al email de un amigo así que también podemos incluir:
Estos saludos y expresiones nos valen tanto para los exámenes oficiales de B1 como para los de B2 (EOI o Cambridge).
En la introducción de un email informal, la persona a quien escribimos ya nos conoce, así que podemos ir directamente al grano. Algunas expresiones para introducir sobre lo que vas a escribir:
En los siguientes párrafos (desarrollo) tienes que responder a lo que te plantee el examen, que normalmente está relacionado con la visita de un amigo. Usa expresiones coloquiales como:
También puedes incluir expresiones como: LOL (laugh out loud), FYI (for your information), BTW (by the way), TBH (to be honest). EX: FYI, I don’t think I will be on time to pick you up at the airport. I recently took up theatre and the rehearsal for the play is on Friday, LOL. I’m a bit nervous, TBH.
El final de tu carta/email informal es tan importante como el principio. Hay algunas maneras estándar de de finalizarlo(a).
A continuación, os dejamos una sample task y sample answer para que analicéis la estructura y el contenido. Después de haber leído esta publicación y analizado el modelo de email/carta, os invitamos a poner en practica lo aprendido, escribiendo un email sobre la siguiente tarea:
Sample task: You have received this email from an English-speaking boy called Simon.
Hello,
I would like to get to know someone from your country and a friend has told me that you would like to practise your English. Perhaps we could email each other. Could you tell me a bit about yourself and your family? Could you suggest how we might meet sometime in the future?
Thanks,
Simon
Write your email in 140-190 words in an appropriate style.
Model answer
(+/- 190 words)
Después de haber leído esta publicación y analizado el modelo de email/carta, os invitamos a poner en practica lo aprendido, escribiendo un email sobre la siguiente tarea:
Task:
You have received this email from your English-speaking friend, Jean.
I hear you organised a surprise birthday party for your mother. I’d love to hear about it. What kind of party did you organise? Who did you invite? How did it go? Do tell me.
Love,
Jean
Write your email in 140-190 words in an appropriate style.
Los consejos que te daremos esta semana, te van a servir, tanto si quieres aprender por motivos profesionales o para aprobar el examen al que te quieras presentar, como los exámenes de certificación de la Escuela Oficial de Idiomas (si lo necesitas para trabajar en España) o los exámenes Oficiales de Cambridge ( en el caso de que decidas buscar trabajo en los English speaking countries).
Estructura
Para poder escribir correctamente, más aún en un idioma que no es tu lengua materna, es muy necesario tener una estructura que ordene nuestras ideas de forma que tenga sentido para la persona que lee nuestro writing. La estructura clásica compuesta por introducción, cuerpo y conclusión es perfecta.
Introduction
Una buena introducción se puede hacer fácilmente dando información general (article, review, etc) o utilizando las formulas necesarias para la «introduction» (formal and informal letter, reports). Veremos cuáles son el los posts de las siguientes semanas.
Body
En los dos o tres párrafos del cuerpo, desarrollaremos las ideas sobre cuales hemos decidido escribir. A continuación veremos unas herramientas que podrás aplicar en tus writings de trabajo, de clase o también en los exámenes oficiales de la EOI o Cambridge.
Conclusion
La conclusión es tan importante como el resto de la redacción así que es aconsejable tomarse el tiempo necesario para escribir una buena conclusión que va dejar a tu lector con buen sabor de boca. Al igual que en la introducción y en el cuerpo, es necesario utilizar herramientas y las expresiones adecuadas para conseguirlo. Abajo encontrarás algunas:
Si alguien quiere poner en práctica lo que hemos visto hoy, aquí os dejamos un informal letter de B2 para mejorar la estructura y corregir lo que pensáis que es incorrecto. También podéis ver los comentarios del examinador y la nota que el alumno recibe para este trabajo. El máximo de puntos que podéis conseguir para un writing es 5.
The instructions of a Part 2 writing task:
Last night you had a wonderful time celebrating your birthday. Write a letter to a friend who couldn’t come, describing the evening and suggesting what you could do together to celebrate his/her birthday. Write between 150 and 200 words.
Sample (158 words)
Dear Sue,
Last night I was in a wonderful brithday party. So I describing the brithday party for you. I arrive to Marci’s house around 7 o’clock and there was a lot of people. There were some student from our school. When Marci gave his presents he was very happy. There were a lot of food. Marci maked popcorn and we watched a film. It was a very good horror film but I cant remember the title. After that we listen to music loudly and we danced. We plaied a karaoke game and everyone sang. It was a very funny game. After that we went to a plaza we like shopping so I buy jeans. When we bored we go back the house. Every people were tired so we watched an other film but I cant watch it because I fall sleep. So in my opinion it was a very good party. I cant wait hear for you.
Take care,
Lilla
Accuracy and range of grammar: mark 0
Range of grammar severely limited. Many impeding errors that make the text difficult to follow: even basic verb tenses (Present Continuous, Past Simple) are used with a lot of errors; other errors such as plurals, was / were, prepositions, every people.
Accuracy and range of vocabulary: mark 1
Limited range of vocabulary, below that expected at B2. Many errors of spelling (e.g. brithday, an other, cant) and appropriacy (e.g. give-get), some of which may impede communication.
En el post de esta semana nos vamos a centrarnos en los tipos de writing que pueden salir en los exámenes oficiales tanto de la Escuela Oficial de Idiomas como en los exámenes de Cambridge, para niveles B1 y B2.
En Welcome to English estamos preparando los dos tipos de exámenes ( también otros tipos como Acles, Trinity o Pearson), pero como la parte de writing es la que mejor se puede trabajar desde casa, hemos querido ofrecer un apoyo extra para nuestros alumnos y no alumnos que buscan consejos para escribir a good piece of writing.
Veremos, por lo tanto, una lista de todos los tipos de writigs de examen y los temas que suelen aparecer año tras año:
En las siguientes semanas iremos analizando cada tipo de writing, os daremos consejos, trucos, estructuras y frases claves y modelos de writing above mentioned. Mientras tanto vuestro deber es empezar a ponerse al día y familiarizarse con el vocabulario relacionado con estos temas. Para ello os recomiendo escuchar 6 Minutes English (http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english), hay podcasts y encontraréis la mayoría de los temas mencionados.
See you for our next post!